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Services d’échographie et de rayons X

Notre clinique est dotée d’un appareil de radiographie numérique ainsi que d’un échographe afin d’effectuer des tests diagnostiques sur votre compagnon. Il est possible que notre personnel vétérinaire vous suggère ces procédures diagnostiques lors d’un rendez-vous avec votre animal de compagnie.

Quelle est la différence entre une radiographie et une échographie?

Les radiographies nous permettent de bien visualiser les os et parfois les corps étrangers que votre animal pourrait avoir ingérés. Celles-ci permettent également d’observer les tissus mous au niveau de l’abdomen et de la cage thoracique, mais à un moindre degré qu’avec un appareil d’échographie. Lorsque nous recherchons plus de détails au niveau des tissus mous, l’échographie sera l’outil de choix utilisé.

Comment avez-vous recours aux services de radiographie et de radiologie à votre établissement?

Certains problèmes de santé nécessitent de l’imagerie médical. Nous avons souvent recours à la radiographie et/ou l’échographie pour compléter l’examen physique et les analyses sanguines de votre compagnon.

L’établissement offre-t-il aussi des radiographies dentaires pour les chats?

Nous effectuons des radiographies dentaires complètes chez tous nos patients qui nécessitent des soins dentaires avec extractions, de même que lors de nos détartrages de routine.

Last updated: May 30, 2021

Dear Clients,

With recent changes to restrictions on businesses, we are pleased to advise that effective May 19, 2020 the restrictions on veterinary practices have been lifted. Based on these changes, below are some important updates to our operating policies.

1. WE CAN NOW SEE ALL CASES BY APPOINTMENT ONLY This includes vaccines, wellness exams, blood work, spays and neuters, dental services, and more!

2. SAFETY MEASURES TO KEEP EVERYONE SAFE

  • Continue our "closed waiting room" policy to protect our clients and staff. When you arrive, please remain outside the hospital and use your cell phone to call us. We will take a history of your pet's health and discuss any concerns. A staff member will then meet you outside to bring your pet into the hospital for an examination. The Veterinarian will call you to discuss the recommended treatment plan. After your appointment, a staff member will return your pet to you outside, and take care of any needed medications and payment.
  • Continue the use of credit cards as the preferred payment method.
  • Continue with curbside pickup of food and medication (unless you have used our online store and are having your order delivered directly to your home). To place an order through our online store, visit our website and click on "Online Store".
  • 3. OPERATING HOURS We are OPEN with the following hours:
    Monday to Friday: 8 am - 8 pm
    Saturday: 9 am - 5 pm
    Sunday: Closed

    5. NEW PET OWNERS Have you welcomed a new furry family member to your home? We’d love to meet them! Visit our Must Know New Pet Owner Information page for useful resources and helpful recommendations for new pet owners.

    Thank you for your patience and understanding and we look forward to seeing you and your furry family members again!

    - The team at Hull Veterinary Hospital