819.777.1333

Micropuçage

La micropuce est un moyen d’identification permanent pour votre animal de compagnie. Celle-ci est insérée rapidement sous la peau de votre animal et constitue une méthode fiable pour identifier et vous retourner votre compagnon en cas de fuite.

Pourquoi est-ce une bonne idée de faire poser une micropuce à mon chien?

La nature des chiens fait en sorte qu’ils peuvent parfois s’enfuir et ne pas retrouver leur chemin vers la maison. Une médaille peut tomber, s’arracher ou une personne malintentionnée peut simplement enlever le collier de l’animal. D’où l’importance d’une identification permanente qui ne laisse aucun doute du réel propriétaire du chien.

Comment la micropuce est-elle implantée et est-elle sécuritaire pour mon chien?

De la grosseur d’un grain de riz, la micropuce est insérée sous la peau à l’aide d’une aiguille chez le vétérinaire. La procédure est tout à fait sécuritaire. Nous recommandons de poser la micropuce lors de la stérilisation de votre animal pour éviter tout stress et inconfort possible associé avec son implantation. Sinon, notre équipe est en mesure d’appliquer un gel cutané localement avant l’implantation pour réduire le bref inconfort associé à l’insertion de la micropuce.

Last updated: May 30, 2021

Dear Clients,

With recent changes to restrictions on businesses, we are pleased to advise that effective May 19, 2020 the restrictions on veterinary practices have been lifted. Based on these changes, below are some important updates to our operating policies.

1. WE CAN NOW SEE ALL CASES BY APPOINTMENT ONLY This includes vaccines, wellness exams, blood work, spays and neuters, dental services, and more!

2. SAFETY MEASURES TO KEEP EVERYONE SAFE

  • Continue our "closed waiting room" policy to protect our clients and staff. When you arrive, please remain outside the hospital and use your cell phone to call us. We will take a history of your pet's health and discuss any concerns. A staff member will then meet you outside to bring your pet into the hospital for an examination. The Veterinarian will call you to discuss the recommended treatment plan. After your appointment, a staff member will return your pet to you outside, and take care of any needed medications and payment.
  • Continue the use of credit cards as the preferred payment method.
  • Continue with curbside pickup of food and medication (unless you have used our online store and are having your order delivered directly to your home). To place an order through our online store, visit our website and click on "Online Store".
  • 3. OPERATING HOURS We are OPEN with the following hours:
    Monday to Friday: 8 am - 8 pm
    Saturday: 9 am - 5 pm
    Sunday: Closed

    5. NEW PET OWNERS Have you welcomed a new furry family member to your home? We’d love to meet them! Visit our Must Know New Pet Owner Information page for useful resources and helpful recommendations for new pet owners.

    Thank you for your patience and understanding and we look forward to seeing you and your furry family members again!

    - The team at Hull Veterinary Hospital