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Analyses de selles et d’urine

Selon l’état de santé de votre animal, l’analyse urinaire ou fécal fait partie intégrante d’un examen complet. L’analyse d’urine complète permet de détecter la présence d’infection urinaire, de maladie rénale ou métabolique et même certains cristaux pouvant mener à des calculs urinaires. Pour ce qui est de l’analyse fécale, le vétérinaire peut détecter des parasites intestinaux pouvant causer des troubles digestifs.

Pourquoi recommande-t-on un examen annuel des selles?

De par le comportement de votre chien, il est très probable que celui-ci se contamine avec des parasites intestinaux. Une analyse fécal annuel permettra de détecter ceux-ci le plus rapidement possible évitant ainsi plusieurs troubles digestifs.

Quelle est la meilleure méthode pour recueillir les selles de mon animal?

Il n’y a pas de problème à recueillir les selles de votre chat directement dans sa litière.
Pour les chiens et les chats, assurez-vous d’amasser une quantité suffisante de selles : il faut environ 2 g pour procéder à une analyse. Garder le tout au réfrigérateur avant de venir nous le porter en clinique. Idéalement nous demandons à ce que les selles soient fraiches de 24hrs.

Effectuez-vous des analyses d’urine et des biopsies à votre établissement vétérinaire?

Nous sommes en mesure de faire la plupart de nos analyses urinaires sur place. Lorsque nous devons procéder à des biopsies en clinique, les échantillons sont envoyés dans un laboratoire extérieur pour l’analyse.

Last updated: May 30, 2021

Dear Clients,

With recent changes to restrictions on businesses, we are pleased to advise that effective May 19, 2020 the restrictions on veterinary practices have been lifted. Based on these changes, below are some important updates to our operating policies.

1. WE CAN NOW SEE ALL CASES BY APPOINTMENT ONLY This includes vaccines, wellness exams, blood work, spays and neuters, dental services, and more!

2. SAFETY MEASURES TO KEEP EVERYONE SAFE

  • Continue our "closed waiting room" policy to protect our clients and staff. When you arrive, please remain outside the hospital and use your cell phone to call us. We will take a history of your pet's health and discuss any concerns. A staff member will then meet you outside to bring your pet into the hospital for an examination. The Veterinarian will call you to discuss the recommended treatment plan. After your appointment, a staff member will return your pet to you outside, and take care of any needed medications and payment.
  • Continue the use of credit cards as the preferred payment method.
  • Continue with curbside pickup of food and medication (unless you have used our online store and are having your order delivered directly to your home). To place an order through our online store, visit our website and click on "Online Store".
  • 3. OPERATING HOURS We are OPEN with the following hours:
    Monday to Friday: 8 am - 8 pm
    Saturday: 9 am - 5 pm
    Sunday: Closed

    5. NEW PET OWNERS Have you welcomed a new furry family member to your home? We’d love to meet them! Visit our Must Know New Pet Owner Information page for useful resources and helpful recommendations for new pet owners.

    Thank you for your patience and understanding and we look forward to seeing you and your furry family members again!

    - The team at Hull Veterinary Hospital